Installation og drift

NEM INSTALLATION

Nem at installere og hurtig klar til brug. Se videoen for trinvise instruktioner og tilpasning af ​​dit GROHE Blue Professional vandsystem.

Se også videoen for at lære mere om rengøringsproceduren.

KRAV

  • Pladskrav på 50 x 40 x 50 cm (D x B x H)
  • 230V strømforsyning
  • Vandforsyning til koldt vand
  • Ventilationsafskæring i bunden af skabet (inkluderet skabelon)

NEM AT VEDLIGEHOLDE

Skift filteret

Når tiden kommer til at skulle udskifte filteret, vil displayet på hanen advare dig med et orange blinkende lys.

Se videoen og følg den simple guide.

Skift CO2 flasken

Et hvidt blinkende lys giver dig besked, når det er på tide at udskifte CO2-flasken.

Se videoen og se hvor simpelt det er.

BESTIL NYE FILTRE

1:1 UDSKIFTNING

Trin 1

Første gang du køber en CO2-flaske, behøver du et startsæt 2 kg CO2 (eller 425 gr). Rækker til ca. 350 liter danskvand.

Trin 2

Til hver genopfyldning behøver du et genopfyldningssæt 2 kg CO2 (eller 425 gr). Rækker til ca. 350 liter danskvand.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Installation

Hvad skal jeg overveje, når jeg installerer Grohe Blue?

Køleenheden behøver tilstrækkelig luftventilation samt udledning af varm luft fra bunden af skabet. En måltegning til udskæringen er inkluderet i alle produktsæt.

Hvordan kan jeg måle vandets hårdhed?

Hårdheden af kulsyren (relevant for GROHE Blue S-, M- og L-størrelse) kan måles med den inkluderede teststrip, mens den overordnede vandhårdhed (relevant for GROHE Blue Mg+ filter) nemt kan oplyses af dit lokale vandværk.

Vedligeholdelse

Hvornår behøver jeg at udskifte filteret?

Filteret skal skiftes efter 12 måneder eller når kapaciteten er opbrugt. LED-lyset i armaturets venstre greb indikerer filterets kapacitet: Blinkende blåt/turkist/grønt lys - under 20 liter filter kapacitet -> bestil en filterpatron. Hurtig blinkende orange lys -> filterpatron skal skiftes.

Hvordan skifter jeg filteret?

Filteret kan nemt skrues af og på. Du behøver ikke at lukke for din vandforsyning.

Hvad skal jeg gøre med et brugt filter?

Filteret kan afleveres sammen med dit almindelige plastikaffald.

Hvornår behøver jeg at udskifte CO2-flasken?

Når CO2-flasken er tom, vil du blive informeret via Ondus-appen, som sender dig en push-notifikation. Derudover vil LED-lyset i armaturets venstre greb blinke hvid.

Hvordan udskifter jeg CO2-flasken?

Har du en 425 g flaske, skal du løsne trykventilen fra flasken og tilslutte en ny flaske. Har du en 2 kg flaske, skal du først lukke for flasken, løsne trykventilen fra flaske, tilslutte en ny flaske og derefter åbne for den.

Hvad er kapaciteten af GROHE CO2-flaskerne?

425 g flaske = 55 liter danskvand
2 kg flaske = 350 liter danskvand

Hvad sker der, hvis jeg ikke bruger GROHE Blue i en længere periode?

GROHE anbefaler, at du ikke lader filtersystemet stå ubrugt i en længere periode. Hvis GROHE Blue filtersystemet ikke bliver brugt i flere dage, skal systemet renses igennem med minimum fire liter vand. Hvis du lader systemet stå ubrugt i mere end fire uger, skal systemet rengøres med GROHE Blue® Bio-Clean rensevæske 40 434 001, og filteret skal udskiftes.

Hvordan rengør/desinficerer jeg systemet?

Kobl filtret og CO2-flasken af systemet. Desinficér dine hænder og adapteren ved at bruge sprayhovedet på rensepatronen. Tilknyt derefter adapteren til filterholderen, skru rensepatronen fast til den formonterede adapter og aktivér det automatisk rengøringsprogram via Ondus-appen eller displayet på køleenheden.

Rengøringen tager 20 minutter og under processen vil LED-displayed i armaturets venstre greb lyse lilla. Når rengøringen er afsluttet forsvinder det lilla lys. Rensepatronen og adapteren kan fjernes og CO2-flasken og det nye filter kan tilsluttes igen.

Beholdning

Hvor kan jeg købe filter og CO2-flasker?

På vores GROHE Blue online shop kan du bestille både filtre, CO2-flasker og tilbehør. Du kan også bestille via Ondus-appen.

Hvordan kan jeg opdatere min beholdning?

Produkter bestilt via Ondus-appen vil automatisk blive tilføjet til dig beholdning. Antallet kan også redigeres manuelt.

Kontrolpanel

Hvordan kan jeg tilføje systemer til mit kontrolpanel?

Du kan tilføje nye systemer via Ondus-appen. Efterfølgende vil systemet være synligt i dit kontrolpanel.

Hvordan laver jeg forskellige lokationer?

Lokationer kan tilføjes i Ondus-appen. Alle dine tilføjede lokationer vil også være synlige i dit kontrolpanel.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor kommer der intet vand?

Filteret er muligvis ikke installeret korrekt, vandslangerne kan være blokerede eller vandforsyningen kan være afbrudt.

Prøv følgende:

  • Indsæt filteret lige (1 1/2 - 2 drej)
  • Tjek at der ikke er knæk på vandslangerne
  • Åbn helt for spærreventilen

Hvorfor får jeg E1 i displayet, intet filtreret vand og rødt blinkende lys?

Sikkerhedsafbrydelse af pumpen.

Prøv følgende:

  • Afbryd strømforsyningen, vent 30 sekunder og tilslut igen.
  • Indsæt filteret lige (1 1/2 - 2 drej)
  • Tjek at der ikke er knæk på vandslangerne
  • Åbn helt for spærreventilen

Hvorfor får jeg E3 i displayed og intet filtreret vand?

Ingen forbindelse mellem armaturet og køleenheden. Ligeledes kan kablet eller tilslutningen være defekt.

  • Tjek at stikket sidder ordentligt i
  • Kontakt GROHE kundeservice

Hvorfor får jeg E5 i displayet, intet filtreret vand og rødt blinkende lys?

Funktionsfejl i køleenheden. Afbryd strømforsyningen, vent 30 sekunder og tilslut igen.

Hvorfor får jeg E7 i displayet, intet filtreret vand og rødt blinkende lys?

Sensoren har registreret fugt i køleren. Afbryd strømforsyningen, vent 15 minutter og tilslut igen.

  • Ved kondens: Køleren er herefter klar igen.
  • Ved lækage: Fejlmeldingen optræder igen. Kontakt venligst GROHE kundeservice.

Hvorfor får jeg E8 i displayet og et blinkende orange lys fra grebet?

Filterets kapacitet er opbrugt. Skift filterpatronen og nulstil kapacitetsmåleren via Ondus-appen eller displayet.

Hvorfor får jeg E9, som blinker, alternativt med HI i displayet?

Køleenheden er overophedet. Sikr at ventilationen er tilstrækkelig og reducér rumtemperaturen til maksimalt 32 °C

  • Lad køleenheden køle af i minimum 10-15 minutter.
  • Nulstil fejlmeldingen E9, se manual.

Har du allerede købt GROHE Blue Professional?

Registrér dit GROHE water system nu og få et ekstra års garanti! Bare klik på linket nedenfor, vælg dit produkt og indtast købsdato og installation. Herefter vil dit garantibevis blive sendt til dig.

Registrér nu!
Vi anvender cookies for at sikre, at du får den bedste oplevelse med vores hjemmeside. Hvis du fortsat benytter hjemmesiden antager vi at du vil modtage cookies. Du kan læse mere om vores brug af cookies på hjemmesiden under fortrolige oplysninger. Fortrolige oplysninger