HVEM ER VI

OM GROHE

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. Siden 2014 har GROHE været en del af LIXIL sammen med en række andre førende nøglebrands, der producerer banebrydende vand- og boligprodukter. For at kunne tilbyde ”Pure Freude an Wasser”, der er GROHEs slogan, er hvert produkt baseret på brandets værdier om kvalitet, teknologi, design og bæredygtighed.

Brandet tilbyder livsforbedrende produktløsninger samt tjenester med dets dedikerede porteføljer GROHE QuickFix, GROHE Professional og dets premium sub-brand GROHE SPA. Alle imødekommer de specifikke behov hos GROHEs professionelle forretningspartnere og deres differentierede målgrupper.

Med vandet som omdrejningspunkt bidrager GROHE til  LIXILs Impact Strategy ved at have en ressourcebesparende værdikæde: CO2-neutral* produktion, fjernelse af unødvendig plastik i produktemballage samt vand- og energibesparende produktteknologier som f.eks. GROHE Everstream, der er en bruser, som genbruger vandet. Gennem GROHE X, der er en digital oplevelsesplatform, bidrager brandet på flere områder til branchen. Uanset om det er digitalt gennem oplevelsesplatformen, fysisk eller hybridt i GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer, Tyskland, eller på farten med GROHE X Motion Trucks bidrager GROHE til LIXILs formål om at "gøre bedre boliger til virkelighed for alle, overalt".

*inkluderer CO2-kompensationsprojekter, mere information på  grohe-x.com/sustainability

Om LIXIL

LIXIL (TSE-kode: 5938) skaber banebrydende vand- og boligprodukter, der løser hverdagens udfordringer og gør bedre boliger til virkelighed for alle, overalt. Med udgangspunkt i vores japanske arv skaber vi verdensførende teknologi og innoverer for, at lave produkter af høj kvalitet, der forvandler hjem. Men LIXIL-forskellen er, hvordan vi gør dette: gennem meningsfuldt design, en iværksætterånd, en dedikation til at forbedre tilgængelighed for alle og ansvarlig virksomhedsvækst. Vores tilgang kommer til udtryk gennem brancheførende brands, herunder INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Omkring 55.000 kolleger, der opererer i mere end 150 lande, er stolte af at lave produkter, der berører mere end en milliard menneskers liv hver dag. Læs mere på www.lixil.com

Vores brandværdier

Kvalitet, teknologi, design og bæredygtighed. Disse fire brandværdier illustrerer vores forpligtelse til at skabe ekstraordinære løsninger og oplevelser. Vi sætter vores standarder ekstremt højt for at sikre, at hver gang du åbner for dine GROHE-produkter, kan du mærke forskellen.

Kvalitet

Kvalitet

LIXILs globale produktionsnetværk omfatter 79 fabrikker i ti markeder for at imødekomme efterspørgslen overalt i verden. Blandt dem opererer fem produktionssteder i tre markeder for GROHE. Alle fabrikker følger de samme standarder og processer og opfylder de mest kompromisløse krav med hensyn til finish og funktionalitet.
Produktionsnetværket er lavet til at skalere GROHEs produktinnovationer og er klar til at producere til de mest komplekse specifikationer i et højteknologisk miljø.
Organisationen sætter en ære i at have en produktionsdybde på over 90 procent - Fra råmateriale til forsendelse af færdigvarer. Dette inkluderer produktionen af GROHE-patroner, der er hjertet i ethvert armatur, hvilket gør den holdbar og giver den unikke GROHE-følelse. I kombination med ensartede processer leverer hvert anlæg den højeste kvalitet og kundetilfredshed.

Teknologi

Teknologi

Lige siden starten for over 80 år siden har GROHE været banebrydende med innovationer til badeværelset og køkkenet.
Fra udviklingen af den første "folkets termostat" i 1956 til vandsystemerne i 2009 og lanceringen af de første 3D-metalprintede armaturer i 2019. Med fokus på kundernes behov skaber GROHE livsforbedrende og miljørigtige produktløsninger, der giver merværdi for forbrugerne.
Stadig har ethvert GROHE-produkt sine rødder i den tyske Sauerland-region: Forsknings- og udviklingscentret i Hemer, som åbnede i slutningen af 2018, byder på avancerede teknologier, der konstant flytter grænserne for det umulige.

Laboratoriet i Hemer er det første udviklingslaboratorium i sanitetsindustrien, der med succes er blevet akkrediteret af DAkkS, det tyske akkrediteringsorgan, til test af armaturer.
Akkreditering reducerer tiden mellem produktudvikling og markedslancering, da produktlanceringer udføres og godkendes af virksomhedens eget laboratorium i overensstemmelse med uafhængige testprocedurer.

Design

DESIGN

På de seks store in-house designstudier i Tokyo, Tokoname, New York, London, Düsseldorf og Singapore skaber LIXIL Global Design-teamet karakteristiske oplevelser for sine ikoniske brands, baseret på omfattende analyser af trends og forbrugerindsigter. Ved at kombinere denne erfaringsbaserede designtilgang med LIXILs avancerede teknologier udvikler brandet meningsfulde produkter, der løser virkelige udfordringer og tilføjer værdi til hverdagen for så mange mennesker rundt om i verden. For GROHE sørger det Düsseldorf-baserede team for, at hvert GROHE-produkt lever op til dette løfte.

Sustainability

SUSTAINABILITY

Med vandet som omdrejningspunkt bidrager GROHE til LIXILs Impact Strategy med en ressourcebesparende værdikæde: fra CO2-neutral* produktion og fjernelse af unødvendig plastik i produktemballagen til vand- og energibesparende produkter teknologier såsom den vandrecirkulerende bruser, GROHE Everstream. GROHE har stræbt efter de højeste niveauer af bæredygtighed i over 20 år og forfølger konsekvent en 360-graders bæredygtighedstilgang, der inkorporerer medarbejdere, leverandører, kunder, processer, produkter og socialt ansvar i lige grad.

*omfatter CO2-kompensationsprojekter. Læs mere på grohe-x.com/sustainability

Læs mere om vores passion for vand og dyk ned i emnerne design, bæredygtighed, kvalitet og teknologi på vores digitale oplevelseshub GROHE X.