GROHE OG BÆREDYGTIGHED
GROHE er et verdensførende brand inden for sanitetsbranchen. At stræbe efter den højeste grad af bæredygtighed er en integreret og væsentlig del af GROHEs DNA, og det er en af brandets kerneværdier sammen med kvalitet, teknologi og design. GROHE stræber konstant efter at have en bæredygtig tilgang i alle aspekter af virksomheden med fokus ligeligt fordelt på de identificerede kerneaktiviteter hos medarbejdere, leverandører, kunder, processer, produkter og socialt ansvar.
I april 2020 opnåede GROHE en CO2-neutral produktion. GROHE når således en vigtig milepæl i sit langsigtede engagement i miljøet og bæredygtighed. Initiativet hænger godt sammen med de mange foranstaltninger, vi har truffet for at fremme reduktionen af CO2-aftryk og for at spare energiressourcer i vores fabrikker.
BÆREDYGTIGE UDVIKLINGSMÅL
GROHE er engagerede i FN's 17 bæredygtige udviklingsmål (SDG). Vores fokus er på de 3 strategiske søjler nedenfor.
I 2018 lancerede vi et initiativ med fokus på at erstatte plasten i vores produktemballage med mere bæredygtige alternativer. Og i august 2020 var der blevet sparet ca. 21 millioner stykker produktemballage af plast. Vores mission er at opnå fuldstændig plastfri produktemballage inden 2021, et vigtigt skridt i vores bidrag til kampen mod det globale problem med plastaffald.
REDUCERING AF CO2-AFTRYKKET
GROHE stræber altid efter at forbedre vores bæredygtighed og ikke kun med hensyn til egen produktion. Vi bruger intelligente teknologier til at hjælpe forbrugerne med at minimere deres personlige CO2-fodaftryk. Vil du også bidrage til et bedre miljø? Læs vores tips, der hjælper dig med at spare vand og energi, og find GROHEs vandbesparende produkter, der kan hjælpe dig med at gøre det. Du finder også flere oplysninger om GROHEs bæredygtige produktion og vores projekter til kompensation for den uundgåelige CO2-udledning.