Find Showrooms & Installatører
Showrooms
  • Showrooms
  • Installatør
  • Byggemarkeder
  • Webshop

Min notesblok

Du har ikke valgt nogen produkter

Når du har tilføjet dine produkter til din notesblok kan du downloade listen her.

0 Produkter
Download som PDF
Slet alle

Produkterne er allerede lagret på din notesblok

GROHE Atrio: Genskabelsen af en klassiker til vores 'hyperconnectede' verden

At redesigne en klassiker er ikke altid en nem opgave. Alligevel var Michael Seum, GROHEs Vice President inden for design, henrykt over at få denne udfordring. At gentænkte den klassiske GROHE Atrio vandhane var, ifølge ham selv, en spændende mulighed. I ønsket om at videreføre styrkerne fra den klassiske vandhane sigtede Seum efter at ramme en følelse af tidløshed. Vi mødtes med Michael til en snak om gensynet med en klassiker, udfordringerne som han og ingeniørteamet stødte på undervejs i skabelsen af den nye ikoniske Atrio vandhane.

Hvad var ideen bag den nye Atrio?

For mig er definitionen af et ikon noget, som du kan trække på fra din hukommelse. Vi taler om Atrio som et portræt af elegance og præcision. Kombinerer man Atrios karakteristiske og moderne design med den rette indretningsstrategi, kan vandhanen passe ind i både klassiske og mere kosmopolitiske miljøer. Fordi vi har anvendt en så simpel geometri til Atrio, tilbyder præcisionen en analog, og taktile følelse. Så mange ting i vores moderne verden er digitale og forbundne, så vi følte, at vi var nødt til at prioritere denne form for håndgribelighed.

Hvordan er denne drevet af teknologien, som findes indeni, f.eks. patronerne?

Kvaliteten af Atrios design er et resultat af det håndværksmæssige niveau, som ligger bag vandhanen, samt præcisionen ved vores patroner. Der er tre principper, som vi trak på for at skabe dette produkt. Først og fremmest, det cylindriske element, som danner rammen for hele linjen. Dernæst en ren kombination af alle geometrierne. Og til slut en ekstrem opmærksomhed på proportionerne. Vi havde et ønske om at Atrio skulle hylde kvaliteten omkring GROHEs patron - og det endte med at blive et perfekt udtryk for vores design DNA.

Hvilke tekniske udfordringer oplevede i?

Vores ingeniører kunne se potentialet i Atrios design. Jeg er virkelig taknemmelig over, hvordan de formåede at omfavne designvisionen og få alle de tekniske elementer til at fungere. De har virkelig udført et imponerende pertentligt og geometrisk stykke arbejde med Atrio. Det er lige netop her at præcision spiller ind. Al den håndgribelige feedback, håndværket, kvaliteten, det håndlavede aspekt - det er alt takket være deres indsats.

Hvordan har folk modtaget produktet indtil videre?

Først testede vi det sammen med nogle få kunder samt arkitekter, som vi havde et godt forhold til. Vi arbejder meget med projekter, som strækker sig over to til fem år - store arkitektprojekter - og responsen som vi fik, da vi satte Atrio på bordet var ganske enkelt overvældende. Atrio er virkelig et ikon. Den er smuk, fleksibel og den er enkel. Vi har designet noget, som giver arkitekter og forbrugere mulighed for at designe rum på mange forskellige måder.

Hvilke fremtidsplaner har I for Atrio?

Vi har lige lanceret Atrio i vores GROHE Colors farveserie. Atrios design er så gennemgående neutralt, at vi tror, at dette ikon er det perfekte element til at udtrykke nye farver og forskellige finish i badeværelset.