Garanti & generelle betingelser
GROHE yder en udvidet 5 års garanti for produkter købt efter 01.01.2012
Generelle garantibestemmelser
Varer behæftet med fabrikationsfejl repareres eller ombyttes uden beregning ved franko returnering indenfor 5 år fra produktet er leveret. Hvis produktets installationsdato ikke kan bestemmes, fastlægges garantiperioden i stedet som 5 år regnet fra produktets datokode på armatur/armatur-dele.
Produkter købt før 01-01-2012 er alene omfattet af en 2 års garanti.
Garantiforbehold
• Garantien omfatter ikke forhold som skyldes fejlagtig installation eller urenheder i vandet.
• Alle armaturer skal opbevares frostfrit. Frostskader er således ikke omfattet af garantien.
• Skader som skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse dækkes ikke. Med hensyn til vedligeholdelse og pleje henvises til de medfølgende anvisninger.
• Garantien omfatter ikke batteriet i elektroniske armaturer. Der ydes alene 2 års garanti på batterier.
• På armaturer forsynet med keramisk indsats ydes der 5 års garanti mod dryp fra tud/udløb.
• Der henvises i øvrigt til de begrænsninger der fremgår af AB-VVS.
GROHE yder en udvidet 10 års garanti for følgende produkter købt efter 01.01.2012:
• Grohe Rapid SL indbygningscisterner med manuel betjening
• Rapido og andre indbygningsbokse
Den udvidede 10-års garanti dækker alene indbygningsdele. Synlige dele som fx trykplader er ikke omfattet af garantien.
Garantiforbeholdene er de samme som for den udvidede 5-årsgaranti.
Reservedele
GROHE garanterer, at der kan leveres reservedele til de købte produkter i 15 år efter købet.
Reklamation
Følgende retningslinjer skal følges ved eventuelle reklamationer:
Fejl konstateret ved modtagelse af produktet meddeles øjeblikkeligt til leverandøren for nærmere aftale om eventuel afhjælpning eller returnering.
Fejl konstateret i forbindelse med eller efter installation meddeles leverandøren eller Grohe’s serviceafdeling for nærmere aftale med hensyn til afhjælpning eller returnering.
Ved større skader: udfør kun ”førstehjælp”, og kontakt så Grohe’s serviceafdeling samt forsikringsselskab, før der gøres yderligere.
Returvarer
Varer modtages kun retur via VVS-grossist og efter forudgående aftale, hvor Grohe oplyser returforsendelsesnummer, som, sammen med fakturakopi, skal vedlægges returvaren.
Varerne skal returneres i ubeskadiget original emballage. Under forudsætning af franko returnering beregnes der 30 % i returfradrag.
Levering
Grohe produkter forhandles via VVS-grossisterne. Levering ab lager til de af grossisterne anviste adresser i Danmark medmindre andet er aftalt.
Prisændringer
Vi forbeholder os ret til prisændringer uden forudgående varsel.
Varer faktureres altid til den på leverings-/fakturerings-tidspunktet gældende pris.
Gebyrer
Hvor ingen anden aftale foreligger påføres enhver ordre fragt- og ekspeditionsgebyr som følger:
Ordreværdi i DKK: Fragt i DKK:
0 - 1.000 95,-
1.001 - 5.000 145,-
5.001 - 10.000 185,-
Over 10.000 0,-
For manuelle ordrer, der ikke modtages via EDI, pålægges et ekspeditionsgebyr på DKK 50,-
Opdateret 03/02/2015